Gevalletje acquisitiefraude.
Je bent net bij de Kamer van Koophandel geweest en blij met de inschrijving van je nieuwe onderneming.
Een vrouw belt je en vertelt dat ze de gegevens van de kamer van koophandel beheert en graag wat ontbrekende gegevens wil aanvullen.
Vervolgens krijg je een factuur voor de plaatsing van een advertentie op hun website.
Je belt om te vertellen dat dit niet de bedoeling is en gelukkig krijg je een begripvolle reactie en een opzegging die je moet ondertekenen en per post moet retourneren.
Vervolgens verschijnt er een factuur van € 1.800,- omdat het een opzegging na een jaar is en je dus direct voor twaalf maanden plaatsing van je bedrijfsgegevens op hun website moet betalen.
Als je reageert, vragen ze je te bellen.
Gelukkig heeft onze klant niet gebeld. We horen steeds vaker dat telefoongesprekken worden opgenomen en bewerkt…
Je bent ondernemer en consumentenbescherming is niet op jou van toepassing. In een Rechtszaak heb je een lastig probleem omdat je als ondernemer toch geacht wordt door een contract te kunnen lezen. Wij hebben het contract toch ongedaan kunnen maken. We hebben 75% van de rekening teniet kunnen doen. Het belangrijkste advies dat we je kunnen geven is: duik niet weg en vraag om hulp. Voorkom problemen en leg contracten die je moet ondertekenen voor aan onze Juridisch monteur. Reageer direct als je iets getekend hebt of als je ergens aan vast zit.
Ben je het er niet mee eens, vraag eerst advies!Voorkomen is beter dan genezen. Meld deze vorm van
Fraude bij het fraudemeldpunt